cow xl Emmen foto

Wij delen graag onze kennis

De valkuil van Adwords

Op het gebied van online marketing is Adwords een van de eerste mogelijkheden waar elke ondernemer aan denkt. Logisch ook, want naast zoekmachine-optimalisatie en Facebook-adverteren is Adwords een prima manier om geïnteresseerden naar uw website te leiden.

De mogelijkheden

In een notendop zijn er twee mogelijkheden: adverteren bij de zoekresultaten bij Google zelf of op allerlei websites en apps in het Google-netwerk. De eerste is interessant, omdat relevante bezoekers kunnen worden getarget. Bezoekers die dus zoeken naar de diensten die ú levert en in de regio waar ú zich op richt. De andere mogelijkheid biedt een mooie manier om bijvoorbeeld uw naamsbekendheid te vergroten. Deze internetter is niet persé op zoek naar uw diensten, maar woont bijvoorbeeld wel in uw regio.

Adverteren bij zoekresultaten

We gaan verder in op de eerste manier; adverteren bij de zoekresultaten in Google. Zoals gezegd kunt u zich hier richten op bezoekers die uw diensten of producten zoeken en dus zeker potentiële klanten zijn. Bij het inrichten van de campagne is het belangrijk om in ieder geval per producttype of dienst een eigen advertentiegroep te maken. Hiermee zorgt u ervoor dat, als u bijvoorbeeld brood én gebak verkoopt, u de mogelijkheid hebt om alleen broodadvertenties aan de geïnteresseerde in brood te laten zien en alleen gebak aan de gebakliefhebber. U kunt zich richten op een regio, maar ook op bepaalde apparaten en u kunt instellen op welke tijden en dagen u adverteert. Daarnaast bepaalt u welk budget u per dag maximaal wilt besteden. Hierin is veel mogelijk, daar gaan we nu niet verder op in, omdat daar al veel informatie over te vinden is.

De valkuil

We hebben het inmiddels bij meerdere klanten die zelf met Adwords bezig waren gezien en eerlijk gezegd is het ons zelf ook in het begin gebeurd; de advertenties worden bij verkeerde zoektermen weergegeven! Een voorbeeld dat past bij het brood is bijvoorbeeld dat iemand zoekt “vies brood” of “verschimmeld brood”. U wilt natuurlijk niet dat uw reclame hierbij in beeld komt! Toch zal dit gebeuren als u bijvoorbeeld als targetwoord “brood” gebruikt. Standaard zal Google dus ‘breed’ alle zoektermen waarin brood voorkomt gebruiken om uw advertentie te tonen. Niet alleen wordt de advertentie dus bij zoektermen waarmee u niet te maken wilt hebben getoond, ook kost u dit onnodig budget als iemand hierop klikt.

De oplossing

Natuurlijk is dit geen probleem binnen Adwords, maar ontstaat deze valkuil doordat men de laatste stap bij het inrichten van de advertenties niet maakt. Het uitsluiten van woorden is namelijk net zo belangrijk als het aangeven bij wélke woorden uw advertenties worden getoond. Hier kunt u woorden opgeven die ervoor zorgen dat uw advertentie niet wordt getoond, ook al worden er ook woorden gebruikt waarop u normaal gesproken wél wilt adverteren. Voorbeelden van uitsluitwoorden zijn: gratis, slecht, problemen enz. Verder zijn er natuurlijk veel uitsluitingswoorden die bij een bepaald product of dienst horen.

Adwords

Een ander deel van de oplossing is niet op ‘brede zoekwoorden’ te adverteren zoals Adwords standaard doet, maar woordgroepen of "exacte match" te gebruiken. Hierdoor wordt uw advertentie alleen getoond als de zoekterm exact of erg lijkt op het ingestelde zoekwoord.

Adwords

Controleren

Wanneer u van start bent gegaan met het adverteren op Adwords, is het erg belangrijk om zeker in het begin goed in de gaten te houden op welke zoektermen uw advertenties daadwerkelijk zijn vertoond. Hier staan namelijk bijna altijd termen bij die u wilt uitsluiten en dit kunt u vanuit het overzicht van de zoekwoorden waarop u bent getoond ook meteen doen.

Conclusie

Adverteren met Adwords is een fantastische mogelijkheid die wij zélf regelmatig inzetten, zowel voor onszelf, als voor onze klanten. Er zijn valkuilen,maar door de tijd te nemen uw campagnes goed in te regelen, hoeft u hier absoluut niet in te vallen.

Kennis maken ZONDER verkoopintentie?
Zullen we gewoon eens vrijblijvend (telefonisch) kennis maken?
Of bel/WhatsApp: 0591-245566

Ervaringen met Cow XL

Meer reviews lezen

Enkele opgeleverde projecten

Menges & De Vries - website
Menges & De Vries - website
Een professioneel adres voor je auto waar je gemakkelijk binnen kunt lopen. Dat is allround autoservice Menges & De Vries in Emmen. De combinatie van de “doe maar normaal” mentaliteit en hoge kwaliteit werkt én is uniek in de autowereld. Wij ontwerpen vele reclame uitingen en verzorgen de website voor Menges & De Vries.
Rietdekker Aasman - website
Rietdekker Aasman - website
In Drenthe zijn vooral in de kleinere plaatsen nog veel boerderijen en huizen met rieten daken. Het plaatsen van het riet moet vakkundig gebeuren en daarvoor kunt u terecht bij Aasman in Zwinderen. Wij hebben voor Aasman de website en diverse drukwerk ontworpen en geleverd.
Bernd Schulte - folder
Bernd Schulte - folder
Voor Bernd Schulte Hoveniers- & Bestratingsbedrijf hebben we onder ander de website mogen bouwen maar ook deze mooie A5 formaat folder op mooi glanzend papier onworpen en geleverd.
AGA Gordijnenatelier - website
AGA Gordijnenatelier - website
Een familiebedrijf met kwaliteit hoog in het vaandel! Dat is AGA in Klazienaveen. Voor AGA werken we al vele jaren en hebben we een ander andere de laatste twee websites gebouwd!  

Waarom Cow XL?

  • Betrouwbaar
  • 10 jaar ervaring
  • Eerlijke tarieven
  • Garantie en service
Vraag het gerust aan onze klanten!
Vrijblijvend een offerte ontvangen of kennis maken?
Of bel/WhatsApp: 0591-245566

Alvast een kijkje nemen?

Bekijk de video voor een impressie.