cow xl Emmen foto

Wij delen graag onze kennis

Fans maken van klanten

Deze ondernemer maakt fans van zijn klanten en is een voorbeeld voor ons!

Ik plaatste deze week een vijf sterren review voor een herberg in Limburg. Ik ben namelijk fan geworden!

Ook, of misschien júist tijdens de vakantie ben ik bezig met de ontwikkeling van mijn bedrijf. Dit herken je vast wel. Je komt in aanraking met andere bedrijven en ondernemers en ergens houd je je ervaringen met ze toch stiekem tegen een lat. Wat zouden ze anders moeten doen, welke opmerking hadden ze beter niet kunnen maken….

Bestemming bereikt

Zo kwamen ik samen met mijn vrouw Monica en twee vrienden terecht bij Herberg de Lindehoeve in Grubbenvorst (Limburg). We waren een dagje weg geweest en hadden hier een overnachting geboekt. Toen we aankwamen werd het al donker, want het was tegen tienen. ‘Bestemming bereikt’ melde de navigatie middenin een tuinbouw/agrarisch gebied. We vroegen ons af waar we nou weer terecht waren gekomen toen we de parkeerplaats op draaiden.

Spareribs om 22.00

Even later liepen we toch een beetje voorzichtig het pand binnen en meteen toen we door de receptioniste welkom werden geheten voelden we ons thuis. Inchecken ging anders dan ik gewend ben. Geen creditcard of vooruitbetaling, geen kopie van de ID kaart, geen 10 minuten lang muisklikken aan een balie. Naam opschrijven en daar was de sleutel al. Inchecken binnen een minuut! Het was dus tegen 22.00 maar we hadden nog geen diner gehad. Voorzichtig vroegen we of we misschien iets eenvoudig te eten konden krijgen of dat er in de buurt nog iets open was. De eigenaar die aan kwam lopen riep “Geen probleem, wat dachten jullie van de beste spareribs van de regio”! We brachten gauw onze koffers naar de (eenvoudige) kamers in de verbouwde boerderij en gingen buiten op het terras zitten. Even later kregen we parmaham, stokbrood met kruidenboter, soep en de beloofde spareribs met rauwkost en patat. Heerlijk! Bovendien stond binnen een koelkast waaruit we drankjes konden pakken en waarbij we op een formulier even moesten turven hoeveel flesjes we hadden gepakt. Wat een vertrouwen in de medemens!

Niet alles was top

Na een heerlijke maaltijd, waarbij we lang niet alles op konden, gingen we slapen. Oke de kamers waren niet echt geweldig. Het was er warm (maar waar niet) en de verlichting in de badkamer was met een sensor aangesloten, die zo stond ingesteld dat het licht steeds na 10 seconden uit ging. Dat was met tandenpoetsen onhandig maar de volgende ochtend onder de douche nog lastiger. Toch kon ik me er niet echt druk om maken. Deze mensen waren zo gastvrij dat gebreken snel waren vergeten.

“Omdat het zo warm is”

De volgende ochtend was er een prima uitbijtbuffetje dat wederom op een terras opgegeten werd en konden we nog even in een paardenstal kijken waarbij we tekst en uitleg kregen over de aanwezige paarden.

Bij het uitchecken kwam het papiertje waarop we zelf hadden geturfd hoeveel flesjes drinken we hadden gepakt er weer bij en moesten we zelf nog vertellen dat we de avond ervoor ook nog diner hadden gehad, anders was dat niet eens op de rekening gekomen! Als klap op de vuurpijl kregen we ná het afrekenen gratis nog flesjes Spa blauw mee ‘omdat het zo warm is’.

Zoals de waard is…

Deze ondernemer heeft gegrepen hoe je van je klanten fans kan maken. Het spreekwoord ‘Zoals de Waard is vertrouwd hij zijn gasten’ gaat hier omgekeerd op. Je krijgt vertrouwen en denkt er niet aan dat te misbruiken. De wat mindere kamer nemen we voor lief, de volgende keer gaan we opnieuw naar Herberg de Lindehoeve in Grubbenvorst.

En dan de vraag: hoe geef ik mijn klanten net zo’n beleving als de eigenaar van de Lindehoeve. Die uitdaging staat nu op mijn lijstje!

Ronald Menges (eigenaar Cow XL) augustus 2020.

Foto: Herberg de Lindehoeve

 

Kennis maken ZONDER verkoopintentie?
Zullen we gewoon eens vrijblijvend (telefonisch) kennis maken?
Of bel/WhatsApp: 0591-245566

Ervaringen met Cow XL

Meer reviews lezen

Enkele opgeleverde projecten

Menges & De Vries - website
Menges & De Vries - website
Een professioneel adres voor je auto waar je gemakkelijk binnen kunt lopen. Dat is allround autoservice Menges & De Vries in Emmen. De combinatie van de “doe maar normaal” mentaliteit en hoge kwaliteit werkt én is uniek in de autowereld. Wij ontwerpen vele reclame uitingen en verzorgen de website voor Menges & De Vries.
Rietdekker Aasman - website
Rietdekker Aasman - website
In Drenthe zijn vooral in de kleinere plaatsen nog veel boerderijen en huizen met rieten daken. Het plaatsen van het riet moet vakkundig gebeuren en daarvoor kunt u terecht bij Aasman in Zwinderen. Wij hebben voor Aasman de website en diverse drukwerk ontworpen en geleverd.
Bernd Schulte - folder
Bernd Schulte - folder
Voor Bernd Schulte Hoveniers- & Bestratingsbedrijf hebben we onder ander de website mogen bouwen maar ook deze mooie A5 formaat folder op mooi glanzend papier onworpen en geleverd.
AGA Gordijnenatelier - website
AGA Gordijnenatelier - website
Een familiebedrijf met kwaliteit hoog in het vaandel! Dat is AGA in Klazienaveen. Voor AGA werken we al vele jaren en hebben we een ander andere de laatste twee websites gebouwd!  

Waarom Cow XL?

  • Betrouwbaar
  • 10 jaar ervaring
  • Eerlijke tarieven
  • Garantie en service
Vraag het gerust aan onze klanten!
Vrijblijvend een offerte ontvangen of kennis maken?
Of bel/WhatsApp: 0591-245566

Alvast een kijkje nemen?

Bekijk de video voor een impressie.